woensdag 29 maart 2017

MARLOES Vervolg Quest 4 en 5 (maandag 27 maart)

Afgelopen maandag zijn we in de middag met ons gameteam verder gegaan met de voorbereidingen voor de Challengeday. Iedereen had een week de tijd gehad om hetgeen we de vorige week besproken hadden te overdenken. In de ochtend was ik al met de verwerking van de verzamelde data voor mijn onderzoek (LA52) aan de slag gegaan, dus in de middag was het even omschakelen.

Ook ik heb er de afgelopen week mijn gedachten over laten gaan en heb, zoals in het vorige bericht aangegeven, ook ideeën opgedaan bij een vriendin (bureau Volle-kracht). Ik heb haar kort ons scenario geschetst, aangegeven wat we van plan zijn en gevraagd of ze nog tips heeft. Als tip kreeg ik mee dat het belangrijk is om een duidelijke focus / boodschap te hebben en om juist met zo min mogelijk beelden ons scenario duidelijk te maken. Dit overbrengen kan ook al in onze kleding zitten (bijvoorbeeld d.m.v. backpack(kleding) is het meteen duidelijk dat het om wereldreizen gaat). Op zich natuurlijk logisch om zo min mogelijk beelden te gebruiken, maar omdat ikzelf helemaal in het scenario zit J, is het voor mij een uitdaging om het bij een beperkt aantal beelden te houden. Om een duidelijke focus aan te brengen, ben ik ter voorbereiding daarom maar begonnen om de drie kernpunten van ons scenario nog een keer kort op te schrijven: Vanuit internationale afgesproken onderwijswaarden (1), een leven lang leren door te doen vanuit eigen talenten (2), samen met en van andere culturen over de gehele wereld (3). Daarnaast vond ik haar idee van backpacken wel leuk. Zelf was ik eigenlijk meer naar toekomstbeelden op zoek geweest, waarin de toekomstige technologische ontwikkelingen in verwerkt zijn. Maar eigenlijk kwam ik erachter dat in ons scenario de technologische ontwikkelingen niet centraal staan (dus dat daar de focus niet op moet komen te liggen). Vanzelfsprekend dragen deze ontwikkelingen in grote mate bij aan de wereldwijde communicatie, informatie- en kennisdeling en het digitaal kunnen volgen van het leerproces van lerenden en zijn dus zeker ondersteund aan ons scenario, maar de essentie ligt bij de hiervoor genoemde drie punten.

Toen we in de middag met het gameteam aan de slag gingen hebben we toch even de tijd nodig gehad om samen op een lijn te komen en om tot concrete ideeën te komen. Mede doordat ik in de ochtend al aan mijn onderzoek had gewerkt vond ik mezelf in de middag minder positief en sterk, maar gelukkig hebben we een prettig gameteam met veel geduld voor elkaar. Uiteindelijk hebben we om te sparren toch even hulp van Claske in geroepen (waarvoor dank!). In de avond waren we nog met z'n vieren en hebben we twee aan twee gewerkt. Dat werkte prettig en voortvarend. Inmiddels zat ik ook weer positiever 'in de wedstrijd', positive thinking is natuurlijk ontzettend belangrijk bij het creeren van ideeen J. Uiteindelijk hadden we aan het einde van de avond ons doel bereikt en het concept draaiboek en het filmpje al voor een groot gedeelte klaar. En konden we met een voldaan gevoel naar huis!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten