dinsdag 31 januari 2017

PETRA Quest 1 individuele opdracht

Zondag al in Edmodo ingeleverd. Vergeten de link ook in het blog te zetten

of deze kopieëren en plakken:
https://www.dropbox.com/s/maj93najsq6f9bh/Quest1_P.Bormans.docx?dl=0

of hierop klikken
Quest 1

1 opmerking:

  1. Dag Petra,
    Je hebt al peerfeedback ontvangen. Ik kon alleen niet terugvinden hoe je deze waardeert/kan plaatsen. Daar zou je via een ingevoegde reactie iets meer over kunnen zeggen. Wat ik zelf nog kan toevoegen is het volgende:
    Prettige inleiding waarin je de context eerst schetst. Zoals ik het nu lees beschrijf je e.e.a. voor het gehele vmbo. Of zitten er ook uitspraken bij voor jouw school specifiek? Dan zou ik dat nadrukkelijker weergeven door bronnen te gebruiken voor de beweringen die je doet in het algemeen over het vmbo.
    Je beschrijft uitgebreid twee trends en je laat zien de consequenties voor het VO (vmbo) al goed onder de loep te hebben genomen. Je stelt je zelf een aantal vragen die de discussie op gang brengen m.b.t. de maatschappelijke opdracht van het onderwijs en de grenzen ervan. De grenzen heb je nog niet ‘vastgesteld’ of heel ver opgerekt. Daar kun je met Quest 2 verder op doorgaan. Ook verdienen de consequenties voor de andere sectoren nog wat meer aandacht. Dat kan best vanuit het vmbo, je zit daarmee ten slotte tussen de twee andere sectoren in.
    Je beschrijft in deze quest eigenlijk twee trends en betrekt bij beide een drijvende kracht. Je beargumenteert in dit stuk niet waarom jouw team met een bepaalde trend door zou moeten gaan. Dat komt wellicht door de opzet (jullie waren al met elkaar goed in gesprek voordat je dit schreef), maar probeer voor jezelf nog wel te verantwoorden waarom deze nu relevant (het meest relevant) is voor het onderwijs.
    NB: Is connectivisme nu hetzelfde als ‘computational thinking’? Zo lijkt het over te komen door de manier waarop je het hebt verwoord.
    Fijn dat je zo snel helemaal op ‘stoom bent gekomen’ en may the odds be ever in your favour!

    BeantwoordenVerwijderen