De
feedback die ik gekregen heb bij quest 1:
Vanuit
mijn eigen team waren de enkele reacties die ik kreeg vooral; interessant, wil er zeker naar
kijken, het lukt me alleen niet daar nu tijd voor te maken. Hiermee kan ik op
dit moment nog niets. Een volgende keer zal ik gerichtere vragen stellen. Ook aan
Loes van Gemert (docent aan De Rooi Pannen, zij neemt 6 en 7 februari deel aan
onderwijs-challenge ‘The Game’, een onderwijsinnovatiedebat) heb ik feedback
gevraagd. Ik was vergeten de feedbackkaart mee te sturen (volgende keer echt
aan denken!). Zij geeft vooral haar mening over globalisering en vindt onze
keuze hiervoor fascinerend. Volgens haar zorgen nieuwe technologieën zoals
algoritmes dat globalisering beperkt wordt door ieders eigen internetbubbel met
voorkeuren en interesses en stelt hierbij de vraag: Wanneer spreek je
theoretisch van globalisering en is dat wel echt wat er aan de hand is? Is het
niet dat we allemaal eigen (ei)landen aan het maken zijn en juist ruimte
verkleinend zijn in 2030? Interessant om over na te denken, maar nog
interessanter om over in dialoog te gaan. Zij vraagt naar welke
onderwijsdenkers er bij deze visies horen. Bij het uitwerken van de vier
scenario’s gaan we als groep ervan uit dat het onderwijs van de toekomst vanuit
het sociaal constructivisme aansluiting vindt bij het connectivisme. Bij het
zien van ons scenariosjabloon kwam de naam Hannah Ahrent bij Loes op. Een
filosofe en politiek denker, die zich onder andere heeft verdiept in de vragen
die samenhangen met totalitaire politieke systemen. Tijdens onze pitch zorgde
de termen pluralisme en absolutisme voor verwarring. We hebben er als gameteam
echter voor gekozen deze termen toch zo te gebruiken, omdat deze het dichts bij
ons idee komen. Al hebben ze wel wat extra uitleg nodig en op onze groepsblog
inmiddels gekregen.
René
geeft aan dat er meer samenhang mag komen tussen de verschillende termen
waarmee ik globalisering beschrijf en staat de alinea over polarisatie los van
de rest. Hiermee ben ik aan de slag gegaan. Als ook met de feedback van Claske;
het zichtbaar verwerken van de feedback; in de inleiding de quest beschrijven
voor de lezer die LA4 niet kent en bij de door mij gekozen drijvende krachten
niet alleen argumenten voor het po, maar voor alle onderwijssectoren te kiezen.
In de
+/- van René voor het onderdeel waar de grenzen van de maatschappelijke
opdracht van de sector ter discussie wordt gesteld, kan ik me niet helemaal
vinden, al snap ik denk ik wel waar het vandaan komt. Terwijl ik op zoek was
naar de maatschappelijke opdracht van het po, kwamen er allerlei vragen naar
boven. Deze vragen heb ik in de quest verwerkt, antwoorden zullen gaandeweg
mijn verdere zoektocht komen.
Hier is de aangepaste quest 1 te lezen met verwerkte feedback.
Goed om te lezen hoe serieus je de feedback analyseert en een plek probeert te geven. Als filosoof ben ik natuurlijk meteen benieuwd naar wat je met de ideeën van Hannah A. kan. Dat is een prima tip vanuit je netwerk!
BeantwoordenVerwijderen