maandag 13 februari 2017

DENISE Verwerking van de feedback op quest 1

De feedback die ik gekregen heb bij quest 1:
Vanuit mijn eigen team waren de enkele reacties die ik kreeg vooral; interessant, wil er zeker naar kijken, het lukt me alleen niet daar nu tijd voor te maken. Hiermee kan ik op dit moment nog niets. Een volgende keer zal ik gerichtere vragen stellen. Ook aan Loes van Gemert (docent aan De Rooi Pannen, zij neemt 6 en 7 februari deel aan onderwijs-challenge ‘The Game’, een onderwijsinnovatiedebat) heb ik feedback gevraagd. Ik was vergeten de feedbackkaart mee te sturen (volgende keer echt aan denken!). Zij geeft vooral haar mening over globalisering en vindt onze keuze hiervoor fascinerend. Volgens haar zorgen nieuwe technologieën zoals algoritmes dat globalisering beperkt wordt door ieders eigen internetbubbel met voorkeuren en interesses en stelt hierbij de vraag: Wanneer spreek je theoretisch van globalisering en is dat wel echt wat er aan de hand is? Is het niet dat we allemaal eigen (ei)landen aan het maken zijn en juist ruimte verkleinend zijn in 2030? Interessant om over na te denken, maar nog interessanter om over in dialoog te gaan. Zij vraagt naar welke onderwijsdenkers er bij deze visies horen. Bij het uitwerken van de vier scenario’s gaan we als groep ervan uit dat het onderwijs van de toekomst vanuit het sociaal constructivisme aansluiting vindt bij het connectivisme. Bij het zien van ons scenariosjabloon kwam de naam Hannah Ahrent bij Loes op. Een filosofe en politiek denker, die zich onder andere heeft verdiept in de vragen die samenhangen met totalitaire politieke systemen. Tijdens onze pitch zorgde de termen pluralisme en absolutisme voor verwarring. We hebben er als gameteam echter voor gekozen deze termen toch zo te gebruiken, omdat deze het dichts bij ons idee komen. Al hebben ze wel wat extra uitleg nodig en op onze groepsblog inmiddels gekregen.
René geeft aan dat er meer samenhang mag komen tussen de verschillende termen waarmee ik globalisering beschrijf en staat de alinea over polarisatie los van de rest. Hiermee ben ik aan de slag gegaan. Als ook met de feedback van Claske; het zichtbaar verwerken van de feedback; in de inleiding de quest beschrijven voor de lezer die LA4 niet kent en bij de door mij gekozen drijvende krachten niet alleen argumenten voor het po, maar voor alle onderwijssectoren te kiezen.

In de +/- van René voor het onderdeel waar de grenzen van de maatschappelijke opdracht van de sector ter discussie wordt gesteld, kan ik me niet helemaal vinden, al snap ik denk ik wel waar het vandaan komt. Terwijl ik op zoek was naar de maatschappelijke opdracht van het po, kwamen er allerlei vragen naar boven. Deze vragen heb ik in de quest verwerkt, antwoorden zullen gaandeweg mijn verdere zoektocht komen.

Hier is de aangepaste quest 1 te lezen met verwerkte feedback.

1 opmerking:

  1. Goed om te lezen hoe serieus je de feedback analyseert en een plek probeert te geven. Als filosoof ben ik natuurlijk meteen benieuwd naar wat je met de ideeën van Hannah A. kan. Dat is een prima tip vanuit je netwerk!

    BeantwoordenVerwijderen