maandag 6 februari 2017

CHAIRA Reflectie 6 februari

Ook vandaag begon de lesdag weer met een gastcollege. Ditmaal van Myriam Lieshout, over beleidscontext in relatie tot trends.

 Na het gastcollege, dat interessant was, maar net wat te lang duurde voor mij, werd Quest 2 gereleased. Thuis had ik deze van tevoren al bekeken, en wist dat bij Quest 2 eerst de individuele opdracht af zou moeten voordat de groepsopdracht uitgevoerd kon worden. Ik hoopte dat het me zou lukken om dit al af te hebben voor vandaag, maar helaas is me dat niet gelukt. Wel heb ik al rondgeneusd naar voorbeelden en ideeën opgedaan. Niemand had verder de individuele opdracht al bekeken of uitgevoerd, dus ik was bang dat we vandaag in de gezamenlijke tijd niet veel zouden kunnen doen aan de groepsopdracht. Gelukkig was er nog genoeg anders te doen waar we samen mee aan de slag moesten, en hebben we toch weer stappen gemaakt. We hebben samen besproken vanuit welke visie we naar de scenario's gaan kijken, en welke poten uit het spinnenweb van v.d. Akker (2003) we in ieder geval terug willen laten komen in de scenario's. Als dit iedereen lukt, kunnen we makkelijker de individuele scenario's op elkaar gaan leggen om tot gezamenlijke scenario's voor het hele onderwijs te komen. Ondanks dat alle leden uit ons gameteam erg verschillend zijn kunnen we wel heel goed samen sparren en tot mooie gesprekken komen. We hebben afgesproken dat iedereen probeert om aanstaande maandag de individuele scenario's af te hebben, of in ieder geval steekwoorden die nog verder uitgewerkt kunnen worden, zodat we volgende week al stappen kunnen maken richting een ingevuld groepssjabloon.


Met zijn allen hard aan het werk - in overleg met Claske Kordelaar
Volgende week staat er ook leerteambijeenkomst op het programma. Dit betekent voor ons gameteam dat we allemaal van 13:30 - 18:00 uur aanwezig zijn op de opleiding, en dat er elke anderhalf uur steeds 2 van de 6 weg zijn voor een leerteam-intervisie. We kunnen dus wel steeds met 4 mensen doorwerken, en onder voorbehoud knopen doorhakken. Ik ben heel benieuwd of het ons lukt om e.e.a. gevuld te krijgen.

Gisteren werd ook de puntenverdeling van Quest 1 bekendgemaakt. Wij kregen van een ander gameteam slechts 4 van de 8 punten voor onze pitch. Enkelen van ons waren hier toch wel teleurgesteld over. Doordat we van de docente hoorden dat zij het ook wat aan de lage kant vond, en dat ze het wel in de gaten zou houden, voelden we ons in ieder geval gehoord, en hebben we het er bij gelaten. Echter later op de dag kwam het toch nog ter sprake tussen iemand van ons gameteam en iemand van het feedback-verzorgende gameteam, en toen bleek dat helemaal niet duidelijk was wat de bedoeling was met het geven van punten. Het betreffende gameteam heeft toen uit zichzelf bij de docente aangegeven dat de puntenverdeling niet goed gegaan was, en dat er toch 6 punten worden toegekend. Hier waren wij oprecht blij-verrast over. Sarah's Duivels: Respect!

Voor mijn individuele Quest 1 heb ik 9 van de 12 punten gekregen, dus mijn persoonlijke teller staat nu op 15/20.



Akker, J. van den (2003). Curriculum perspectives: An introduction. In J. van den Akker, W. Kuiper, & U. Hameyer (Eds.), Curriculum landscapes and trends, 1-10. Dordrecht, Nederland: Kluwer Academic Publishers.

interessante website die Myriam Lieshout noemde:
Boek van Paul Verhaege: "Identiteit" - link naar YouTube-filmpje hierover
feedly.com - websearch naar een bepaald onderwerp
goodreader.com - betaalde app om PDF's samen te vatten
SLO spinnenweb van v.d. Akker, aanklikbare versie



1 opmerking:

  1. Waar net-werken al niet goed voor is, netjes punten hersteld in goed overleg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen