donderdag 23 februari 2017

MARLOES Vervolg Quest 2 (20 februari)

Proces uitwerking Quest 2 vervolg:

Uiteindelijk blijkt het toch meer zoekwerk dan ik had ingeschat. Inmiddels heb ik alle vier de scenario's min of meer beschreven (scenario 1 nog niet helemaal), maar kwam op te veel pagina's uit.

Om de groepsscenario's te schrijven hadden we vorige week afgesproken dat we de belangrijkste elementen uit de eigen beschreven scenario's op 'papier' zouden zetten. Ik ben daarmee gestart en heb op basis daarvan weer meer focus aan kunnen brengen en heb alle elementen per scenario puntsgewijs in een document verwerkt met de onderwerpen:
  • Onderwijs 2030 op vorm & inhoud
  • Relevante maatschappelijke & economische ontwikkelingen (die hieraan vooraf gaan)
  • Relevante maatschappelijke context van school
Dit gaf overzicht en hielp me meer te focussen. Ook van Claske kregen we de tip ons heel goed te richten op de begrippen uit de drijvende krachten, dus focus op de zaken die echt voor het betreffende scenario relevant zijn. Hiermee ben ik al heel kort begonnen (zie bijgaand document), maar moet daar nog verder mee aan de slag. Vanuit daar ga ik de definitieve scenario's beschrijven.


Nu allereerst voor de vakantie nog aan het gezamenlijke groepsscenario (gezamenlijk werkdocument) werken. Hiervoor hebben we een blogbericht aangemaakt waarin ieder zijn eigen relevante zaken kwijt kan. Vanuit daar gaan we de definitieve scenario's beschrijven. Ook dit was weer een proces van 'hoe kunnen we het aanpakken, zodat iedereen zijn 'ei' erin kwijt kan? '. Chaira kwam met het idee om het gezamenlijke werkdocument aan te leggen; naar mij een praktisch en goed werkbaar idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten