vrijdag 14 april 2017

DANA Feedback Quest 2

Van Tons Fleuren en Jean Jamin heb ik gezamenlijk feedback gekregen op Quest 2. De feedback is hieronder te lezen en via deze link . Tons Fleuren is consultant Fontys Onderwijs Innovatie en Media, Domein Team Economie, Dienst O&O , contactgegevens




Ds.Theodor Fliednerstraat 2 5631 BN Eindhoven Kamer 4.205 Postbus 347 5600 AH Eindhoven
T: 08850 79357 / 06 27551753 E: mailto:a.fleuren@fontys.nl W: http://onderwijs.fontysdienstoeno.nl/


en Jean Jamin is Consultant binnen Fontys, Onderwijs en Onderzoek algemeen, contactgegevens

j.jamin@fontys.nl




Voorwaardelijk: blogbericht 

Criteria
Feedback
Een sector-overstijgende beschrijving van de vier mogelijke toekomstscenario’s.
 Is het geval, op beide assen wordt het uiterste verkent
De scenario’s reflecteren een visie op onderwijs. Elk scenario verbindt verschillende (maatschappelijke en economische) ontwikkelingen aan verwachte veranderingen binnen het onderwijs.
 
 Ja, de scenario’s met sterk informeel leren is het de vraag of die nog in te kaderen zijn in de term onderwijs.
De scenario’s raken aan de grenzen van de maatschappelijke opdracht van de school
 Zeker, zie opmerking hier boven
De scenario’s zijn geschreven vanuit het perspectief van de toekomst (alsof we al in 2030 zijn) met gebruik van de speculatieve methode van backcasting. 
 
 Goede insteek
De scenario’s zijn aannemelijk. Alleen feiten en voorspellingen die de scenario’s ondersteunen zijn gebruikt.
 
 Moeilijk te zeggen hoe realistisch scenario’s zijn. Het ene scenario vermoedelijk meer dan het andere. De as pluralistisch – absolutistisch is maatschappelijk vraagstuk waarvan we nog niet weten naar welke kant de balans zal doorslaan.
De 4 scenario’s zijn onderling voldoende verschillend van elkaar.
 
 Ja
De scenario’s bevatten uitdagende en vernieuwende elementen (out of the box)
 I.i.g. wel in het informeel pluralistisch model. In het geheel wordt de traditionele rol van ‘leerling’ (lerende) en ‘leraar’ niet echt doorbroken.
De scenario’s zijn onderbouwd m.b.v. wetenschappelijke theorie (inkaderen).
 
 Ja, mag explicieter vermeldt worden. Definitie en voorspellingen voor pluralisme ontbreken?
Er is gebruik gemaakt van input vanuit innovatienetwerken/trajecten buiten de eigen school
 Voor mij niet duidelijk. Wordt in ieder geval niet expliciet vermeldt?
 
 
Totaal aantal toegekende XP (max 10)
 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten